Vítejte na stránkách trvale pubertálního choďáka z Bažantnice

Tak to jsem já, Zorro II., ve svém domově.

Bydlíme na samotě, uprostřed přírody plné dalších zvířátek.  Rád se s nimi potkávám, chci si pořád hrát, jsem moc zvědavý a miluji pohyb. Svému člověku jsem skoro pořád v patách, protože nesmím u ničeho chybět :-). Nejraději s ním ovšem pobíhám po našich krásných českých horách nebo šplháme po skalních městech Českého ráje, kam to máme docela blízko.

Na těchto stránkách bychom rádi průběžně informovali nejen své přátele a známé, ale i milovníky psů ( a chodských psů zvlášť :-) ), o našem životě, o tom, co nás potrefilo, co se nám podařilo a co chystáme.

Doufáme, že je občas navštíví také ti, s kterými už nemáme příležitost se potkávat, abychom o sobě i nadále věděli ...

Rádi uvítáme i dosud neznámé zájemce a prostřednictvím knihy návštěv si s nimi vyměníme své dojmy a zkušenosti.

Historie plemene

Historie chodského psa sahá do 13. století, kdy na Šumavě nejdůležitější cesty, vedoucí od Domažlic do Němec, střežili od nepaměti Chodové. Psi, kteří je vždy věrně doprovázeli, museli být tvrdí, houževnatí, vysoce odolní. Vzhledem k tehdejší době nebylo povinností těchto psů jen pomáhat střežit a bránit dříve bavorsko-české pohraničí, ale byli rovněž využíváni k pastevectví, museli být schopní ve stopování při nezbytném lovu zvěře.

Jistě i každý školák zná kresby Mikoláše Alše, které doplnily román Aloise Jiráska "Psohlavci". Zejména tolik známá kresba, symbolika, vystihující Choda střežícího pozorně okolí, který má na sobě dlouhý plášť, chodský širák, v rukou čakan a majestát a u nohou sedící soustředěný pes. Rovněž symbolika psa na znaku pohraniční stráže či znaku skautské lilie - zde všude je znázorněna hlava ovčáckého psa s krátkým vztyčeným uchem a delší srstí.

C i t á t y :

• Kdo neměl nikdy psa, neví, co je to milovati a býti milován.
  • Nic nečiní člověka lidštějším, než láska ke psům.   (Henry Fielding)
  • Historie je více naplněna příklady o věrnosti psů, než o věrnosti přátel.   (Guy de Maupassant)
  • Nikdo neocení genialitu vašich slov více, než váš pes.   (Christopher Morley)
  • Psi nejsou celým naším životem, ale díky nim je náš život úplný.   (Roger Caras)

Novinky

JESENÍKY - DEN POSLEDNÍ.

06.06.2014 23:29
Tuhle noc jsme spali jako zabití :-), ale přispat jsme si nemohli.  Páteční ráno už totiž znamenalo balení, úklid a nakládku, asi v půl desáté si náš přechodný azyl převzal nazpátek pan správce. Rozloučili jsme se a frčeli do Karlovy Studánky, abychom pak nahoře na Ovčárně ukořistili...

ŠÍLENÝ VÝSTUP NA DLOUHÉ STRÁNĚ.

05.06.2014 22:23
Na dnešek předpovídali opět blbé počasí, tak Milan dopoledne dělal něco na počítači a přemýšlel o nějakém lehčím výletu. A co vymyslel, to fakt stálo za to :-)).  Když pořád nepršelo, sjeli jsme odpoledne do Koutů nad Desnou a nějakou dobu tam hledali, z kterého místa vlastně vychází...

NA PRADĚD A ZPÁTKY.

04.06.2014 22:14
Jelikož včera celý den pršelo, zajeli jsme kouknout do Karlovy Studánky, Malé Morávky a Karlova pod Pradědem. Zato dnes jsme vyšlápli na další horskou dvacítku - z ČH sedla přes  Klínovec, Malý Jezerník, Slatě a Švýcárnu až na Praděd. S převýšením skoro 500 m a pak zase zpět jsme počítali, ale...

PO NEJVYŠŠÍM POHOŘÍ MORAVY.

02.06.2014 22:18
Včera naložil Milan do auta nejen mne, ale fůru dalších věcí a vyrazili jsme na několik dnů do pohoří Hrubý Jeseník (po Krkonoších druhého nejvyššího v ČR). Vůbec jsem netušil, co všechno mě čeká, ale moje zvědavost vítězí nad vším dalším :-). Cestou jsem si očichal a označil vše zajímavé při...

POHÁR PRACHOVSKÝCH SKAL 2014.

20.05.2014 23:40
Po roce jsme si 17.5. zopakovali závod v  poslušnosti dle ZZO. Kupodivu jsme získali opět 50 bodů, tedy žádný pokrok :-)). Při cviku přivolání jsem se nějak nechtěl dostatečně vzdálit, odložení za pochodu bylo opět s váháním a aport s mým oblíbeným překusováním. I tak se to ale proti loňskému...