KRKONOŠE - ČERNÁ HORA.

29.10.2014 22:11

Po včerejší brigádě na Jičínském cvičáku jsme využili konečně vyjasněné oblohy a vyrazili zase do kopců. A nenechali jsme si to zkazit ani nadále příšerným průjezdem Novou Pakou či Horkou u Staré Paky, s rozkopanými silnicemi a dlouhodobým vystáváním v kolonách před semafory. Zajeli jsme do Janských lázní a málem už jsem poprvé v životě jel lanovkou. Milan o tom vážně uvažoval, prý by se mi ta zkušenost mohla hodit a měli bychom nahoře více času na courání. Ale když zjistil, že bychom museli půl hodiny čekat, zdůvodnil si, že pro mne je lepší se pořádně proběhnout a už jsme šlapali :-)).

No, vydalo to za dva výstupy pod lanovkou na Ještěd a nahoře (kromě rozhledny Panorama a několika zavřených hotelů i chat) na nás menší napodobenina Ještědu čekala. Kousek od vrcholku, u Černé boudy, pak i nádherné výhledy na Sněžku s okolím a taky teplota 1°C v závětří :-)). S lítostí jsme poté viděli  léta pustnoucí a zdevastovanou Sokolskou boudu, nejspíš největší srub v ČR a já si běžel zblízka okouknout Horský hotel, kde kdysi pobývali též presidenti Masaryk a Beneš.

Byl to zkrátka prima strávený, slunečný podzimní den, parádně jsme se protáhli a užili si tu sílu horského vzduchu. Lanovku si vyzkouším někdy jindy, vždyť jsem ještě mladej kluk ... :-)).